Ölü Ozanlar Derneği

ölü ozanlar derneği ile ilgili görsel sonucu


Son zamanlarda izlediğim en etkileyici film ile karşınızdayım.Hatta bu filmi izlemek için geç kalmış bile olabilirim.Evde boş boş otururken kardeşim ben ve annem gecenin birinde film izlemeye karar verdik.Kardeşimle film tarzlarımız aşırı faklı bu yüzden çoğu zaman ortak bir filmde anlaşamıyoruz.Annem de bu durumdan bıkmış ki direk olarak ''O zaman Ölü Ozanlar Derneğini izliyoruz 'dedi.Daha önce kitabını görmüştüm fakat şiire olan ilgisizliğim yüzünden bu kitap şiir kitabıdır dedim (insan bir arkasını falan okur!!:)) ve okumadım.Filme de isteksiz başladım ama çabuk sardı.Neyse bayaa uzattım artık filme geçelim.

Filmin konusu: 1950’lerin Welton Akademisi ciddi, disiplinli ve akademik çevrelerde saygınlığı yüksek olan ancak gerikafalılığın iktidarda olduğu bir okuldur. Okul yönetiminin muhafazakar ve ortodoks tavırları okulu öğrenciler için sıkıcı ve bunaltıcı bir yer haline getirmektedir. Fakat yeni İngilizce öğretmeni John Keating’in okula atanmasıyla çok şey değişecektir... Keating öğrencilerine ders kitaplarını yırtıp atmalarını, kalıplaşmış düşünce şekillerinden uzaklaşmalarını ve hayatlarını dolu dolu yaşamalarını öğütlemesiyle okulun statükocu tavrına son derece zıt bir profil çizmektedir. Öğrencilerini şiir ve nitelikli edebi yapıtlarla tanıştıran Keating onların pek çoğu üzerinde derin bir etki yaratır ve onların geleceğe dair hayallerinin şekillenmesini sağlar. Elbette Keating’in yaklaşımının okul yönetimi tarafından farkedilmesi ve üstüne gidilmesi uzun sürmeyecektir. Fakat okul müdürü Nolan Keating’i okuldan uzaklaştırma kararı aldığında hayatlarını değiştirdiği öğrencileri Keating’i savunmak için harekete geçerler. 1989’da dört dalda Oscar’a aday olan Ölü Ozanlar Derneği, Tom Schulman’a En İyi Senaryo ödülünü getirmişti. Williams'ın da, ilerici öğretmen rolüyle destan yazdığını ve kariyerinin en iyi oyunlarından birini çıkardığını da söylemek mümkündür...

Şimdiiii

Karakter üzerinden gidelim bence baş karakter rahmetli:) Robin Williams.Adam role cuk diye oturmuş filmde aşırı tatliş bir edebiyat öğretmeni keşke her edebiyat öğretmeni onun gibi olsa... Öğrencilerini her derste şaşırtan ve ''bu hoca kafayı mı yemiş ya''dedirten bir insan kısaca.


                        

Adam konuştukça böyle nasıl desem insan bir enerji doluyor ahh anlatamıyorum.Ayrıca adam çok güzel cevap veriyor biraz kaba olacak ama ''laf sokuyor'' karşısındaki kişi bir kalıyor:)))

                         



Bu arada şimdiden söyleyeyim filmde çok güzel sözler var annem gençliğinde bir deftere güzel beğendiği sözleri yazıyormuş buradaki sözlerin çoğunu yazmış.

                           

                          
Şimdi genel olarak okuldaki öğrenciler aile zoruyla bu okula gelmiş.Hiçbiri sesini çıkaramıyor hepsinin üzerinde aşırı bir baskı var bu yüzden bu öğretmen onlara ilaç gibi geldi bu baskı altında olan öğrencilerden biri de Neil.

                            

Çocuğun babasına film boyunca sinir oldum ben hayatımda bu kadar baskıcı bir baba görmedim.Çocukta babasına hiç bir şey diyemiyor:( 

Sonuç olarak bu edebiyat öğretmeni sayesinde bu çocuklar bir coşuyor.Yani özgüvenleri tavan oluyor.Hatta bir kaçı işi fazla abartıyor,isyan bayrağını çekiyorlar.


                           


     Spoiler vermeden film yorumu yazmak ta zormuş.Bunlar her gün gece yarısı bir mağaraya gidiyorlar ve şiir okuyorlar yani Ölü Ozanlar Derneğine katılmış oluyorlar.Asıl film buradan sonra başlıyor zaten ama daha fazla anlatmayacağım çünkü bütün heyecanı kaçacak diye korkuyorum.Kısaca soluksuz izleyebileceğiniz eğer içinizde azıcıkta olsa devrimci ruhu varsa izlerken coşabileceğiniz ve sonunda ağlayabileceğiniz bir film benden tam not aldı.İzledikten sonra oyuncuların şimdiki haline baktım bayaa bir şok yaşadım.

                 ölü ozanlar derneği neil ile ilgili görsel sonucu  ölü ozanlar derneği neil ile ilgili görsel sonucu


                                  
                    ethan hawke dead poets society ile ilgili görsel sonucu

 Aşağıya da filmden bazı sözler bırakıyorum.Umarım beğenirsiniz.

                           ölü ozanlar derneği replikleri ile ilgili görsel sonucu

                         


                          ölü ozanlar derneği replikleri ile ilgili görsel sonucu
                          




Yorumlar

  1. Son sahne, herkesin sıranın üstüne çıktığı sahne çok etkileyiciydi =) benim de izlediğim en iyi filmlerden. Bununla benzer bir tema işleyen her çocuk özeldir filmi var, o da güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir Aamir khan hayranı olarak izledim oda çok güzel bir film gerçekten.

      Sil
  2. Robin Williams , galp galp :D bayılıyorum ya :D yaa ben bu filme de bayılıyorum , yeniden izlemek istedim şimdi ^^

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Bloga Merhaba

YOUNG VICTORIA FILM YORUMU