1 Günlük Konya Seyehati

Merhabalarrrrr.
Yine ben geldim.Girişi çok uzatmadan direk konuya giriyorum:) Bayramın ikinci günü saat sabah 07.00 gibi günü bütün aile(Biz 5 kişiyiz ,dayımlar kuzenler 5 kişi , birde dedem) Konya'ya yola çıktık.

Kahvaltı etmediğimiz için güzel yeşillik bir dinlenme tesisinde yanımıza aldığımız zeytin,peynir,domates,simit keyifli bir kahvaltı yaptık.Daha sonra tekrar yola devam ettik.İlk olarak tabi ki de Konya Mevlana Camii'ne gittik.Aşırı kalabalıktı camiinin içerisine girmek için yaklaşık bir saat bekledik ama deydi.Gerçi kalabalıktan çok fazla fotoğraf çekemedim.

konya mevlana camii çizimi ile ilgili görsel sonucu

Camii ' den çıktıktan sonra türbeleri ziyaret ettik.Daha sonra da müze bölümüne geçtik müze bölümünü çok ilginç yapmışlar minik minik oda şeklinde her odanın bir ismi var mesela ''Zikirhane'' odanın içinde o dönemde kullanılan Kuran-ı Kerim tesbihler falan var böyle böyle 10 -15 tane oda geziyorsunuz.

1496'lık zikir tesbihi

Fakat şunu söylemeden geçemiyeceğim hava aşırııı sıcaktı ve aşırı kalabalıktı.

Yani eğer bir tek ben olsaydım rahatlıkla yavaş yavaş her metini okuya okuya inceleye inceleye gezerdim.Ama yaklaşık 10 kişiye bağlı olunca ee birde 80 yaşında dedem olunca haklı olarak çok verimli dolaşamadım.Yanlış anlaşılmasın bunu şikayet olsun diye söylemiyorum itiraf etmek gerekirse dedem en az şikayet eden kişiydi.Ama erkek kardeşlerim ve kuzenlerim iki dakika da  bir''hadi artık gidelim,susadım,yoruldum,eve gidelim'' dedikleri için bir ara bayılacak gibi oldum.

O yüzden bu gezimizin yüzde doksanı oturarak yüzde onu gezerek geçti:)) Ama yinede çok keyifliydi en azından ben çok eğlendim.Bu arada bayramda gitmemizin bir avantajı da bütün müzeler ve otoparklar ücretsizdi yoksaMevlana müze giriş ücreti 50 tl civarındaydı bilginize.

Mevlana 'yı gezdikten sonra Kelebek  Vadisine gitmek istedik ama bayram olması hasebiyle kapalıydı bizde ''80 Binde Devr-i Alem Parkı na gittik.

Konya 80 binde devri alem parkı ile ilgili görsel sonucu

Burası bizim Miniatürk müzesine çok benziyor.Çocuklar buraya bayıldı.Camiilerin,medreselerin minyatür halleri var ama ben İstanbul'da ki Miniatürk müzesinden daha çok beğendim hem daha fazla tarihi eser vardı.Hemde bence minyatürlerin ince işleri daha güzeldi her detayına kadar yapılmıştı.Onun haricinde çoğu Disney karakteri ve dinazorlar vardı dediğim gibi tam çocuklara göre.Ama bende çok eğlendim hatta Rapunzel'in yanında fotoğraf bile çekindim.:)) Burayı da gezdikten sonra karnımız acıkmaya başladı.İtiraf ediyorum Konya'ya sırf yemek yemek için gittim:)))

Rüyalarıma etli ekmekler falan girmeye başlamıştı.Konya'ya gidecekseniz en meşhur iki restorant var ''Havzan ve Cemo'' ama bizim şansımıza bayram olduğu için hepsi kapalıydı.Bizde yine orada çok meşhur olan Damla Restoranta gitti.Tek kelimeyle müthişti.Ağzınızı sulandırmak istemem ama yanii....

Biz ortaya karışık istedik işte etli ekmek,bıçak arası,fırın kebabı...
Beni favorim fırın kebabı eğer giderseniz mutlaka deneyin yanında koyun yoğurdu yada ayranıyla müthiş gidiyor.Fırın kebabı pidenin üstüne kuzu eti.Şimdi diğebilirsiniz o sıcak havada nasıl yedin diye.Valla her hava şartında yerdim onu:)))
Yemeğimizi de yedikten sonra Ereğli'ye doğru yola çıktık.Biz normalde direk annemin memleketi olan Ereğli'ye gidecektik sonradan Konya'ya da uğramaya karar verdik yani Konya'da kalmadık Ereğli'de iki gece kadık.Aşağıya Konya'da gezip görebileceğiniz bir kaç yer bırakıyorum.Bayaa uzun bir yazı oldu umarım sıkılmazsınız.